{مقاله} اطلاعاتی درمورد طراح UX-پارت 3

اطلاعاتی درمورد طراح UX-پارت 3

زمانی که جریان های کاری تعریف شد، طراح UXنمونه Wireframeرا روی کاغذ می سازد. سپس آنها سعی می کنند
از مشتریان بازخورد بگیرند و یک تست کوچک محصول را انجام می دهند تا ببینند به نحوی که می خواهند کار می کند یا
خیر. تست کردن در این مرحله بسیار مهم است زیرا بدین معنی است که می توانید اشتباهات را به همین زودی و با هزینه
ای کم رفع نمایید.

Wireframe .8های دیجیتال و ساخت نمونه اولیه

آخرین نمونه های کاغذی معمولا به Wireframeدیجیتال تبدیل می شوند. این طراحی UIمحسوب نمی شود و نیازی
نیست تا بسیار کامل و زیبا باشد.
مبتنی بر این ،Wireframeطراحان UXیک نمونه جذاب می سازند که به عنوان نسخه اصلی محصول نهایی محسوب
می گردد. این نمونه دوباره امتحان می شود و بازنگری های لازم انجام می شود. به محضی که نهایی شد، دقیقا جایی است
که نقش یک طراح UXخاتمه می یابد و نوبت کار طراح UIفرا می رسد.

9.تکرار

تمام این مراحل یک نگاهی کلی به آنچه که یک طراح UXانجام می دهد بود، فراموش نکنید که این یک تصویر کامل
نبود. باید فرآیندهایی متناسب با نیاز پروژه تان را انتخاب کنید و محدودیت های دنیای واقعی از قبیل بودجه و زمان را نیز به
حساب آورید.
اما در هر صورت از پیشرفت و رو به جلو حرکت کردن نترسید و هیچ گاه به عقب برنگردید. یکی از ستون های اصلی طراحی
،UXفرآیند تکرار است. این از رویکرد فکری این طراحان نشات می گیرد. زمانی که چرخه طراحی کامل شود، باید برگردید
به مرحله اول و دوباره شروع کنید.
آیا می توانید این کار را انجام دهید؟
UXعلم موشکی نیست، تنها یک فرآیند است، شبیه به خطوط راهنما. می توانید قسمت هایی که دوست دارید یا در پروژه
تان نیاز است را انتخاب کنید و انجام دهید. حتی اگر آدمی احساسی هستید می توانید منطقی فکر کنید، تفکرتان را برپایه
سیستم عاملی که می خواهید با آن کار کنید تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی آنها را بکار ببرید.
نیازی نیست که پیش از شروع، دوره 2ساله آن را بگذرانید، یا حتی در فتوشاپ حرفه ای شوید. حتی نیازی نیست بدانید
چطور طراحی می کنند.
UXمهارتی است که آنرا با انجام دادنش در طول زمان یاد می گیرید. مخصوصا برای مرحله تحقیقات UXصدق می کند.
اگر فکر کردید برای مرحله ای از UXمناسب نیستید، اصلا نگران نباشید، می توانید در مرحله ای دیگر از آن خبره باشید.
اگر مهارت های ارتباطی قوی ندارید، اجازه دهید تا افراد دیگری که به معماری اطلاعات و تولید Wireframeها مسلط
هستند این کار را انجام دهند.
از کجا باید شروع کرد؟ منابع مورد نیاز چه هستند؟

در زیر چند مقاله و کتاب خیلی معتبر در زمینه UXبرای تان گرد آوردیم که می توانید آنها را مطالعه نمایید:

The Ultimate List of UX Topics All Beginners Should Know
My Advice for Becoming a UX Designer
Recommended Books for the UX Beginner’s Library
ابزار ها
به چیز خیلی زیادی نیاز ندارید.
- یک خودکار و کاغذ برای طراحی اولیه.
- پاورپوینت یا هر ابزار ارائه ای دیگر برای ارائه ایده های تان به ذی نفعان
- هر ابزار ویرایش تصویری که بتوانید ایده های تان را به تصویر بکشید.
- زمانی که نوبت به ساخت ... دیجیتالی رسید، می توانید از illustratorکمک بگیرید، البته برخی از پاورپوینت
برای این مرحله هم استفاده می کنند. زیرا نیازی نیست که تصویری کامل ایجاد کنید؟؟
- اگر از Macاستفاده می کنید، به Skechسر بزنید. یک ابزار مبتنی بر بردار است که به درد طراحی UIو UX
می خورد.
- Invisionابزارآنلاین خوبی برای تبدیل صفحات کاغذی به دیجیتالی و برعکس است.
- Adobe Experience Designیا XDابزاری است که برای UXمورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه هنوز
دز نسخه بتا موجود است؟؟؟ اما امتحان آن رایگان است. به کمک این اپلیکیشن، ساختن صفحات و لینک کردن
آنها به هم بسیار آسان شده است. با استفاده از این اپلیکیشن در وقت خود نیز صرفه جویی می کنید.
- در ادامه چند ابزار مبتنی بر وب را خدمتتان معرفی می کنیم:


Mockingbird
Lovely Charts
Cacoo
Lumzy
Jumpchart
Google Drawings
Creately

تک پردازان